A hónap mottója

Saját gondolataink kifejezésének joga azonban csak akkor ér bármit is, ha képesek vagyunk arra, hogy saját gondolataink legyenek."
Eric Fromm

2007. július 26., csütörtök

Taylor Made Misery

Minden nemzetnek megvan a maga nyomora. Klauzál Kaiser. Egy férfi és egy nő szerencsétlenkedik a bankkártyájával a pénztárnál. Előttük a szalagon éktelen mennyiségű mindenféle tömény szesz. Először, messziről, ezt látva azt gondoltam, hogy jó kis buli lesz: ha ezt mind megisszák, garantált az alkoholmérgezés, de ha azt megúszták, akkor ettől a töménytelen mennyiségű mű-töménytől iszonyúan másnaposak lesznek. Közelebbről svédül szólnak, és akkor belülről kezdett feljönni bennem egy iszonyú röhögés. Kettéosztották a piakontingenst, nyilván hazai szokás szerint, és mivel a pénztáros már harmadszor adja nekik vissza a világnak ezen a felén használhatatlan VISA kártyájukat, a hölgy előrántja a személyijét, hogy bizonyítsa jogát a szeszhez. Végül a négy kártya közül egy működik. Megköszönték a tolácsolást, jó szórakozást kívántam nekik Magyarországhoz, és amikor eltűntek a csarnok ajtaja mögött, kirobban belőlem a vad ogre-röhögés.
Az öreg Elemért Szent-Györgyi egy évig Svédországban parkoltatta, mivel az öreg (akkor még fiatal) nem ivott, felhasználható a piafejedagja miatt nagyon népszerű volt a svéd kollégák körében.

Ezért nem akarok új postot nyitni, de a magyarok gyötrelmeihez a magyar média is jócskán hozzájárul. A szem rágógumija ma a svéd pár harminc liternyi alkoholkészleténél is agypusztítóbb "szórakozással" szolgált. Szegény Jules! Pedig milyen jó Nemo volt Cain! Vagy lehetett vóna. Miért teszi ezt Hollywood az irodalmi nyersanyaggal? Mióta megalomán őrült Nemo? Mit keres a történetben ennyi (öncenzúra) nő? Hogy a pelcsába került a magyar címbe a víz alatti város? Mondjuk ebben nem vagyok biztos: a gőzzel elotott hidraulikaolaj-tűznél bedobtam a törölközőt.

Update: ma július 28-án, a Király utcai Csemegében egy másik svéd család tobzódott a piapocok között. Dániát szárazra itták, vagy mi?

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Dicsértessék!

Ideje tiszteletemet tennem Ogreséged barlangjában.
Kissé átböngésztem az utóbbi néhány tonna bejegyzést. Hogy bírod?

Igazság szerint nekem is volt gondom a könyveddel: fejbecsapott, agyonvert, letaglózott, stb. Azt hiszem, az volt vele a gondom, hogy jó. Tényleg jó. Méltán kaptad meg érte a Zsoldos-díjat. Mondhatnám, hogy Huxley, meg Orwell jutott róla az eszembe, de ez semmit sem jelentene, mert őket semmiképpen sem tudom a lehetséges valóság alternatívájaként komolyan venni. Lehet, hogy ötven év múlva a Tiedet sem fogom - ha megérem - de most igen. A hatást csak erősítette, hogy elég gyorsan olvastam, és sok egyéb dolgom volt mellette. Hátborzongató volt; jó a tollad; de remélem, jósnak csapnivaló vagy. Körülbelül olyannak látod a világot, ahogy én is látnám, ha az első feleségem mellett maradok.
Játszottam a gondolattal,hogy kritikát kellene írnom róla, de szerencsére eddig nem tettem meg. Az előbb kiderült, hogy Ogreséged felettébb háklis a kritikáimra.
Ha rosszat írok, akkor is utálsz, ha jót, akkor is; ha meg semmilyet, akkor végképp. Erre persze azt mondom: Merde! (Vagy inkább - Rád való tekintettel - Merdre!; ezt fordítják "szahar"-nak az Übü királyból.)Olyan kritikát írok, amilyet akarok - amúgy is azt tenném.
Már régen felfogtam, hogy kéne egy normális kritika, mert Rorimack írása alapján én se vettem volna kezembe a könyvedet.
Igazából most arra várok, hogy valaki más írjon. Ha senki sem teszi, nekiugrok, de arra sokat kell várnod, mert a mostani házrendbetevés-munkahelykeresés meg egyéb hercehurcák mellett nem tehetem. Majd kezembe veszem újra, aztán nagyon türelmesen és nagy figyelemmel újraolvasom.

Ha aztán nem tetszik, legfeljebb box. Kiderült, hogy nagyjából egy súlycsoportba tartozunk, bár Te négy-öt évvel fiatalabb lehetsz ('62-es vagyok). Eddig az avatárod alapján keshedt, vékonydongájú, szobatudós külsejű palinak gondoltalak; szerencsére nem így van, mehet a box.

Az egyéb miatt nem ártana, ha emailt küldenél, mert azt nem itt, és nem a Solarián akarom Veled megbeszélni.

Minden jót!


L. N. Peters

Balfrász írta...

Csss!
Hogy mersz ilyeneket leírni!
Az igazság ODAÁT van.

A világ szerencséjére a fantasztikus szerzők nagy többsége pocsék jós.
Sajnos a Menetelő maflák, a Szénanátha és a Század ragadozó tárgyai kivételesek. És már az is katasztrofális, hogy azok a jóslatok kezdenek bejönni.

Névtelen írta...

Mi címe lenni most híres díjas író urnak? Én írni, ő választ nem adni. Lemaradni valamiről?

Balfrász írta...

Nem kapni meg Terrás körmél? Abszni meg a számítógépeket! Írni majd, hogy válaszolni tudni.

Névtelen írta...

Köszni!

Balfrász írta...

l.n. peters,

írtam a Solariáról, de nem kaptam választ.

Írj, kérlek, a positron@antiworldsf.com -ra!