A hónap mottója

Saját gondolataink kifejezésének joga azonban csak akkor ér bármit is, ha képesek vagyunk arra, hogy saját gondolataink legyenek."
Eric Fromm

2008. május 21., szerda

Meghalok

olyan rossz a memóriám, hogy a levegőt is elfelejtem kifújni, csak szívom befelé, a levegő meg egyre fogy, előbb a kanárik fulladnak meg, aztán mindenki meghal. Ó, mekkora zavarban vagyok!
Én is elfeledkeztem Haldemannak a 89/1 Galaktikában megjelent novellájáról, és annak rendje s módja szerint fordítani is kezdtem, amíg a mindenre emlékező Möbius felvilágosított a megjelenés nem elhanyagolható tényéről. Az "Aki nem tud !tangul" nagyon szellemes, vidám, és szórakoztató novella, angolul legalábbis (A !Tangled web). A magyarra valóban nem emlékszem.

De ti sem, mert a szöveg senkiben sem pendít meg húrokat, sőt!

Tehát a !Tangok az alkudozást valamilyen valószínűtlen tömegkatasztrófa leírásával kezdik. A kezdőszó a Meghalok, azután a halál leírása következik, melyből kibontakozik a tömegkatasztrófa. A zárómondat, kötelezően, Ó, micsoda szégyen!, vagy Ó, mekkora zavarban vagyok! A szégyenes jobb.

Nincsenek megjegyzések: