Nem olyan
A VAldiban minden más.
Valahogy mégis minden ugyanúgy megy,
mint a valóságban, aki még emlékszik rá elismerheti, talán csak annyi a
könnyebbség a Valóhoz képest, hogy a virtuális polcok között virtuális
bevásárlókocsijukat lökdöső vásárlók nem érzik egymás bűzét, a virtuális eladók
mindig tudják a választ a leghülyébb kérdésre is.
De persze, ha akarjuk, kikapcsolhatjuk
a többi vevő megjelenítését is.
Ezt azonban csak a megrögzött
mizantrópok teszik, akik olyan butácska dolgokkal töltik az idejüket, mint a tájképfestés,
virágültetés, hegyi túra vagy a vadevezés, és pikk-pakk elintézik a
bevásárlást, vagy éppen az MI-jükre bízzák.
Pedig az ember éppen azért megy a
bevásárlóközpontba, hogy megmutassa a legújabb megjelenítését és vásárlóerejét.
Ez alól a bevásárolni elzavart MI-k sem vonhatják ki magukat, gazdáik státusz
szimbólumait nekik is föl kell mutatni. Amott az a szerencsétlen program IV.
Iván rettenetes aranyhímzéses kaftánjában és szőrmeszegélyes sapkájában tolja egyébként
szánalmasan üres kocsiját. Ha rá néz az ember, leizzad. Fasza progi különben,
milyen gőggel tudja előreszegezni a hülye szakállát, mintha tényleg Minden
Oroszok Cárja lenne… Valami vadiúj irha, pár óra múlva hemzsegni fognak itt az
Iván cárok – nincs az a hülye bőr, amit a köz egy pillanat alatt fel ne kapna,
hogy annál gyorsabban elfeledje.
De addig is, be kell állni a
sorba a kasszáknál, még egy IV. Iván bőré bújt MI-nek is – főleg annak! –,
hiszen telerakni egy kocsit semmiség, kifizetni a temérdek fölösleges szart, na
az mutatja meg, hogy ki is itt a cáratyuska, vagy kinek az MI-je vagy. A VAldi
tulajdonosai jól tudják ezt, így, noha annyi virtuális pénztárat állíthatnának
be, amennyit akarnak, mindig csak annyi üzemel, hogy a megfelelő hosszúságú
sorok kialakuljanak.
A sietős mizantrópoknak ott az
önki gyorskassza, de abban meg mi az élvezet?
– Kati! – Hallatszik a sor
végéről – Szabó Kati!
A pénztárnál éppen üdvözült
mosollyal fizető pár nőtagján látszik a felismerés, éjfekete hajába font emodrive
pávatollak neonfénybe borulnak. Mosolyog, és lelkesen visszainteget, a
tollaival is:
– Ildi! De rég láttunk! Nem
voltál fönn.
– Nem tudtam felcsatlakozni.
– De kár, jó lenne talizni…!
– Fussunk össze Valóban.
– Az nem olyan! Szia!
És már el is tűntek. Hát igen, a
legjobb a virtuál shoppingban, hogy a bevásárlás végén nem kell a cuccot
ocsmány nejlonszatyrokban hazacipelni. Perkálsz, és már ott se vagy.
A valóság ehhez képest csak
annyiban különbözött, hogy a párbeszéd szereplőinek eszükbe sem jutott a
valóságban találkozni. Akit Ildinek nevezek, telefonhívást ajánlott. Ami
természetesen tényleg „nem olyan”, de a Katinak nevezettnek és hallgatag párjának
láthatóan meg se fordult a fejében, hogy régen látott ismerősüket – barátjukat?
–megvárják. Kábé három percig tartott volna a várakozás, amit kettesben lazán
kibírnak, ha számított volna bármit is nekik ez az „Ildikó”
Lehet egy kor emberi
kapcsolataiban még felületesebb?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése