Az írott sajtó cirka kétszáz év alatt jutott el odáig, hogy ömnagáról kezdjen szólni, a rádiónak tán ötven év kellett, a tévének harminc, a blog, mint műfaj pár év alatt eljutott idáig.
A bakter ződrefestett afszát érdekli, hogy ki a blogger?
Ugyanis TótaW blogja és a TótaW blogjáról szóló blogok ma erről harsogtak. Hogy TótaW-nek, szegénynek, meg lett mondva, hogy nem blogger, hanem "csak" egy publicista, aki a blogot használja közegként.
Ez bizony így van.
És akkor mi van?
Manapság ez a leggyorsabb és legkényelmesebb, és legcélzottabb közönséget elérő publicisztikai médium. Nincs szerkesztő, nincs átfutás, nincs terjesztés.
Bizonyám!
Publicisztika, elvtársak, mert olyan, hogy blog a weblog, vagyis internetes nyilvános napló nem létezik. Mivel ez így értelmetlen.
A napló, jóemberek, szigorúan személyes, magánjellegű, legfenebb az utókor számára nyilvános valami.
Apropó, láttál valaha valami igazán személyeset TótaW blogján?
Ha valaki naplóvezetésből él, akkor meg aztán még a papírnapló is publicisztikává válik.
A weblog ab ovo nyilvános. Valamiféle közönségnek szánja alkotója. Ergo, publicisztika.
Hát még akkor, ha valamiért divatba jön, közönséget vonz! Tehát reklámértéke vagyon. Pénzt kapsz érte.
Mint a TótaW. Olyan izék is feltűnnek a blogján, na mondd már! Reklámok, ja.
Mit gondolsz, én mér' csinálom?
Na nem, ki hamis, nem a reklámokért, meg a pénzért (Ki lenne bolond ezért fizetni? Meg, tudod, ezt a szép fekete hátteret nem szeretném színes reklámbannerekkel elcsúfítani, már balfrász is elég randa a furunkulusaival.), hanem a publicisztikai értéke miatt. A jelenlét miatt. Lélek az már nincs jelen, de egyébként - megtanultam - jelen kell lenni.
Jobb, ha te is jelen leszel!
Érdekelne, ha arról írnék, milyen kurva hideg van a laborban már egy hónapja? Vagy hogy a kínai kolléga a kabátja alatt alszik az íróasztalon? Hogy lassan teljesen megsüketülök a jobb fülemre a vákuumpumpák miatt? Vagy hogy a gymben nem jutottam hozzá a tricepszcsigához, mer' a mexikói faszagyerek lefoglalta a nonszensz gyakorlataival? Vagy hogy a Safewayben nem volt sale-en a Pepsi? Hogy milyen gyönyörű lesz katedráliskert három héten belül? Ugye nem?
A hónap mottója
„Saját gondolataink kifejezésének joga azonban csak akkor ér bármit is, ha képesek vagyunk arra, hogy saját gondolataink legyenek."
Eric Fromm
Eric Fromm
2007. március 2., péntek
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
5 megjegyzés:
De igen, különösen a megsüketülés munkavédelmi vonatkozásai érdekelnek (vajon be lehet perelni a munkáltalátót? Elég tehetősnek tűnik innen távolból.)
És milyen az a katedráliskert, fotót si kaphatunk ha virágba borul, vagy mitől lesz szép?
A kínai kollégáról nem kérünk fotót, a texmexről sem. Pepsi időnként itt sincs, főleg a diet citromos, lám milyen értékes infókat lehet cserélni weblogon kerersztül.
Csatlakozom. Nagyon is érdekelne.
Attól kicsit emberközelibbé válna, szürke eminenciás uram ;)
Értékes információk? Hol?
fleshy,
ez balfrász blogja. Balfrász egy képzeletbeli személy. Ettől sohasem lesz emberközelibb. Bocs.
Nézd meg a Fekete Vipera sprozatot, és mindent megtudsz róla. :-)))
Akkor szintén bocs. Még ki kell tapasztalnom, mikor vagy Tony, és mikor balfrász :)
Hát, ez nehéz lesz. Tudod, utálnak minket, mer' paranoid skizofrének vagyunk.
Egy biztos, a Terrára nem engedjük be balfrászt, mert büdös és mocskos. A lövészárok, tudod.
Megjegyzés küldése