2007. március 2., péntek

What the fuck makes the blogger?

Az írott sajtó cirka kétszáz év alatt jutott el odáig, hogy ömnagáról kezdjen szólni, a rádiónak tán ötven év kellett, a tévének harminc, a blog, mint műfaj pár év alatt eljutott idáig.

A bakter ződrefestett afszát érdekli, hogy ki a blogger?

Ugyanis TótaW blogja és a TótaW blogjáról szóló blogok ma erről harsogtak. Hogy TótaW-nek, szegénynek, meg lett mondva, hogy nem blogger, hanem "csak" egy publicista, aki a blogot használja közegként.

Ez bizony így van.

És akkor mi van?

Manapság ez a leggyorsabb és legkényelmesebb, és legcélzottabb közönséget elérő publicisztikai médium. Nincs szerkesztő, nincs átfutás, nincs terjesztés.

Bizonyám!
Publicisztika, elvtársak, mert olyan, hogy blog a weblog, vagyis internetes nyilvános napló nem létezik. Mivel ez így értelmetlen.

A napló, jóemberek, szigorúan személyes, magánjellegű, legfenebb az utókor számára nyilvános valami.

Apropó, láttál valaha valami igazán személyeset TótaW blogján?

Ha valaki naplóvezetésből él, akkor meg aztán még a papírnapló is publicisztikává válik.

A weblog ab ovo nyilvános. Valamiféle közönségnek szánja alkotója. Ergo, publicisztika.

Hát még akkor, ha valamiért divatba jön, közönséget vonz! Tehát reklámértéke vagyon. Pénzt kapsz érte.

Mint a TótaW. Olyan izék is feltűnnek a blogján, na mondd már! Reklámok, ja.

Mit gondolsz, én mér' csinálom?

Na nem, ki hamis, nem a reklámokért, meg a pénzért (Ki lenne bolond ezért fizetni? Meg, tudod, ezt a szép fekete hátteret nem szeretném színes reklámbannerekkel elcsúfítani, már balfrász is elég randa a furunkulusaival.), hanem a publicisztikai értéke miatt. A jelenlét miatt. Lélek az már nincs jelen, de egyébként - megtanultam - jelen kell lenni.
Jobb, ha te is jelen leszel!

Érdekelne, ha arról írnék, milyen kurva hideg van a laborban már egy hónapja? Vagy hogy a kínai kolléga a kabátja alatt alszik az íróasztalon? Hogy lassan teljesen megsüketülök a jobb fülemre a vákuumpumpák miatt? Vagy hogy a gymben nem jutottam hozzá a tricepszcsigához, mer' a mexikói faszagyerek lefoglalta a nonszensz gyakorlataival? Vagy hogy a Safewayben nem volt sale-en a Pepsi? Hogy milyen gyönyörű lesz katedráliskert három héten belül? Ugye nem?

5 megjegyzés:

  1. De igen, különösen a megsüketülés munkavédelmi vonatkozásai érdekelnek (vajon be lehet perelni a munkáltalátót? Elég tehetősnek tűnik innen távolból.)
    És milyen az a katedráliskert, fotót si kaphatunk ha virágba borul, vagy mitől lesz szép?
    A kínai kollégáról nem kérünk fotót, a texmexről sem. Pepsi időnként itt sincs, főleg a diet citromos, lám milyen értékes infókat lehet cserélni weblogon kerersztül.

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom. Nagyon is érdekelne.
    Attól kicsit emberközelibbé válna, szürke eminenciás uram ;)

    VálaszTörlés
  3. Értékes információk? Hol?

    fleshy,

    ez balfrász blogja. Balfrász egy képzeletbeli személy. Ettől sohasem lesz emberközelibb. Bocs.

    Nézd meg a Fekete Vipera sprozatot, és mindent megtudsz róla. :-)))

    VálaszTörlés
  4. Akkor szintén bocs. Még ki kell tapasztalnom, mikor vagy Tony, és mikor balfrász :)

    VálaszTörlés
  5. Hát, ez nehéz lesz. Tudod, utálnak minket, mer' paranoid skizofrének vagyunk.

    Egy biztos, a Terrára nem engedjük be balfrászt, mert büdös és mocskos. A lövészárok, tudod.

    VálaszTörlés